dijous, 26 d’abril de 2018

El modernisme és molt més




La Diputació de Barcelona va presentar el 25 d'abril, en un acte al Recinte Modernista de Sant Pau, les noves accions de promoció del projecte “Barcelona és molt més” previstes per a aquest 2018. En el marc de “l’Any del Turisme Cultural”, designat per l’Agència Catalana de Turisme, la Diputació impulsa l’articulació d’un seguit d’accions amb l’objectiu de posicionar la demarcació de Barcelona com a destinació modernista.

Durant la presentació, en van donar a conèixer conjuntament les fires i festes modernistes de les comarques barcelonines, així com els recursos i productes existents al voltant d’aquesta temàtica.

D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona i Barcelona Turisme presenten el modernisme com a estratègia conjunta de promoció turística amb l’objectiu de posicionar Barcelona i les seves comarques com una destinació cultural de primer nivell. La nova orientació del projecte s’engloba dins el concepte “El modernisme és molt més”.  I és que el modernisme forma part del nucli dur de la identitat catalana i parla de desenvolupament urbanístic, d’industrialització, de colònies tèxtils i moviments obrers, de prohoms i mecenes, del naixement d’una Catalunya moderna més enllà de les formes sinuoses i les rajoles acolorides.

Tot aquest patrimoni material es posa en valor cada any en les diferents festes modernistes que se celebren puntualment a Barcelona i a les seves comarques. El calendari oficial de fires modernistes són: IV Festa Modernista del Roser de Maig a Cerdanyola del Vallès (5 i 6 de maig), XVI Fira Modernista de Terrassa ( 11, 12 i 13 de maig), 4es. Jornades Modernistes de l'Ametlla del Vallès  (19 i 20 de maig), XIV Fira Modernista de Barcelona (1, 2 i 3 de juny), XI Fira Mercat Modernista de Canet de Mar (Del 14 al 16 de setembre), VII Jornades Modernistes de La Garriga (Del 5 al 7 d’octubre), X Ia Diada modernista. El final de l’estiueig a Cardedeu ( 6 i 7 d’octubre) i la 18a Festa Modernista de la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló (Del 19 al 21 d’octubre 2018.

Els principals actors de la promoció i la gestió turística de la demarcació, Turisme de Barcelona i Turisme de la Diputació de Barcelona, col·laboren en la creació de productes que repercuteixen en benefici  de ciutat i comarques. La marca Barcelona és molt més neix de la necessitat d'explicar al ciutadà i al turista que les comarques de Barcelona són el territori que envolta la ciutat de Barcelona, una destinació turística sorprenent, plena d'experiències úniques i d'atractius singulars.

En aquest marc, Cerdanyola hi va estar representada pel personal del MAC i uns personatges caracteritzats entre els quals destacava la Dama de la Tulipa dels vitralls.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada