La Diputació de Barcelona va
presentar el 25 d'abril, en un acte al Recinte Modernista de Sant Pau, les
noves accions de promoció del projecte “Barcelona és molt més” previstes per a aquest
2018. En el marc de “l’Any del Turisme Cultural”, designat per l’Agència
Catalana de Turisme, la Diputació impulsa l’articulació d’un seguit d’accions
amb l’objectiu de posicionar la demarcació de Barcelona com a destinació
modernista.
Durant la presentació, en
van donar a conèixer conjuntament les fires i festes modernistes de les
comarques barcelonines, així com els recursos i productes existents al voltant
d’aquesta temàtica.
D’aquesta manera, la
Diputació de Barcelona i Barcelona Turisme presenten el modernisme com a
estratègia conjunta de promoció turística amb l’objectiu de posicionar
Barcelona i les seves comarques com una destinació cultural de primer nivell.
La nova orientació del projecte s’engloba dins el concepte “El modernisme és
molt més”. I és que el modernisme forma part del nucli dur de la
identitat catalana i parla de desenvolupament urbanístic, d’industrialització,
de colònies tèxtils i moviments obrers, de prohoms i mecenes, del naixement
d’una Catalunya moderna més enllà de les formes sinuoses i les rajoles
acolorides.
Tot aquest patrimoni
material es posa en valor cada any en les diferents festes modernistes que se
celebren puntualment a Barcelona i a les seves comarques. El calendari oficial
de fires modernistes són: IV Festa Modernista del Roser de Maig a Cerdanyola
del Vallès (5 i 6 de maig), XVI Fira Modernista de Terrassa ( 11, 12 i 13
de maig), 4es. Jornades Modernistes de l'Ametlla del Vallès (19 i 20 de
maig), XIV Fira Modernista de Barcelona (1, 2 i 3 de juny), XI Fira Mercat
Modernista de Canet de Mar (Del 14 al 16 de setembre), VII Jornades Modernistes
de La Garriga (Del 5 al 7 d’octubre), X Ia Diada modernista. El final de
l’estiueig a Cardedeu ( 6 i 7 d’octubre) i la 18a Festa Modernista de la
Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló (Del 19 al 21 d’octubre 2018.
Els principals actors de la
promoció i la gestió turística de la demarcació, Turisme de Barcelona i Turisme
de la Diputació de Barcelona, col·laboren en la creació de productes que
repercuteixen en benefici de ciutat i comarques. La marca Barcelona
és molt més neix de la necessitat d'explicar al ciutadà i al turista que les
comarques de Barcelona són el territori que envolta la ciutat de Barcelona, una
destinació turística sorprenent, plena d'experiències úniques i d'atractius
singulars.
En aquest marc, Cerdanyola
hi va estar representada pel personal del MAC i uns personatges caracteritzats
entre els quals destacava la Dama de la Tulipa dels vitralls.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada